Dzień dobry :)

Tegoroczna palma wielkanocna przypomina mi o kruchośći życia,  wartości życia  oraz wartości drugiego człowieka. 
Przebaczeniu i pokoju wewnętrznym. 
Każdego ranka zanim wstanę szukam w sobie sił, często proszę o siłę by wstać. Wieczorem kładę się spać wdzięczna za kolejny dzień i moc przeżycia go. Wystarczy raz doświadczyć ciemni by dostrzec światło. 
Palma wielkanocna jest dla mnie symbolem światła , życia które dał nam Bóg przez Jezusa Chrystusa. 
Tegoroczną palmę pragnę zadecydować każdej osobie, która walczy o życie, której być może trudniej niż mi jest wstać .

Życzę Wam sił na każdy dzień ;)






W lesie znalazłam ścięte drzewo.  Odcięta gałąź, w miarę prosta, posłużyła mi do zrobienia palmy.

 




Początek obwinęłam zieloną krepiną po czym zaczęłam dokładać wcześniej przygotowane kwiatki, bukszpan,zboża, bazie kotki itd.. pomogłam sobie klejem na gorąco.  Niestety niektóre kwiatki miały za krótkie końcówki :/ Dodatkowym elementem są piórka żółte i różowe  ; ) kupione.






A tak nam wyszła wspólnie zrobiona palma wielkanocna 2017 :)








Bravo !!!



Czy wiesz że? 


Zwyczaj święcenia palm znany jest w Polsce od średniowiecza. 

Tradycyjne palmy wielkanocne przygotowuje się z gałązek  wierzby.  W symbolice kościoła jest znakiem zmartwychwstania i nieśmiertelności duszy.

Dodatkowo używano również gałązek malin i porzeczek.  Ucietę w Środę Popielcową przechowane w wodzie puszczały pąki do Niedzieli Palmowej. 

W Środę Popielcową popiół który używa kapłan pochodzi ze spalonej palmy.

Wspominy :

Poświęcone palmy wystawiane podczas burzy w oknie chronią dom przed piorunem.
Ten zwyczaj pamiętam z dzieciństwa. 
Pamiętam także palmy robione ze suszonych kwiatów.  Panie gospodynie zbierały i suszyły kwiatki.  Mnie to nie szło :/
Pamiętam także mnóstwo kolorowych wstążek ... wstążeczek .
Zawsze była konkurencja miedzy kobietami na najpiękniejszą palmę :
Hmmm może powinnam dorobić wstążeczek?  
Zobaczymy....
 
Piórka w naszej palmie są symbolem lekkości, wolności.  Skrzydłami anielskimi :)

Koniczyna jako prezent od św. Patryka, błogosławieństwo. 

Bukszpan jako symbol wytrwałości i sił. 

Zbóże jako chleb, żywy i ten prawdziwy ;)

Dzięki że jesteście :) 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga